Kramp


Veel sporters hebben te maken met kramp in hun kuiten of bovenbenen. De belangrijkste oorzaak hiervan is vermoeidheid en overbelasting. Ook kan het zijn dat de spieren niet goed zijn opgewarmd.

Compressiekleding helpt kramp te voorkomen door een voortdurende toevoer van zuurstofrijk bloed en een betere doorbloeding van spieren en vezels. Compressiekousen en compressiekleding bevorderen het rendement van de warming-up en de kuiten raken minder snel vermoeid tijdens de inspanning. Zo blijven je benen fit en krachtig!

Goed herstellen na de training of wedstrijd helpt ook bij het tegengaan van kramp in de kuiten. Draag je na de inspanning nog een aantal uur compressiekousen, dan zul je de volgende dag minder last hebben van kramp. Ook bij kramp in de bovenbenen is het zinvol om de compressiebroek nog een tijdje te dragen na de training.

Productadvies kramp in de kuiten
Compressiekousen met voet hebben de voorkeur, omdat deze over het gehele onderbeen de doorbloeding stimuleren. Een compressietube kan ook, maar deze adviseren we alleen wanneer je een sterke voorkeur heeft voor blote voeten tijdens het sporten. Voor herstel adviseren we altijd een lange compressiekous met voet of een speciale herstelkous.

Productadvies kramp in de bovenbenen
Een lange compressiebroek voor tijdens trainingen en herstel of een korte compressiebroek ter ondersteuning tijdens trainingen en wedstrijden. Ook een bovenbeenkous (quad sleeve) kan bijdragen aan fitte benen.



Overzicht blessures

Sportcompressiekousen respecteert uw privacy en gebruikt daarom alleen cookies die noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website.