Wielrennen


Wielrennen met compressiekousen

 

Bij wielrennen is herstel een belangrijk onderdeel van het trainingsschema. Met sportcompressiekousen kun je sneller herstellen, intensiever en effectiever trainen. De druk in compressiekousen zorgt voor een betere bloedcirculatie. Zo krijgen je spieren meer zuurstof en worden afvalstoffen beter afgevoerd.

Tijdens trainingen
Kies tijdens het wielrennen voor sportcompressiekousen. Een compressiekous geef meer comfort en het kuitstuk is open geweven voor extra ventilatie van de kuit. De compressie stimuleert de doorbloeding van de kuitspieren. Zo krijgen je spieren meer energie en haal je meer uit je trainingen!

Tijdens officiële wedstrijden
Wielrenners mogen tijdens officiële wedstrijden geen lange compressiekousen dragen. Je kunt dan kiezen voor korte compressiesokken. Deze korte compressiesokken hebben een ongeëvenaard draagcomfort en een perfecte pasvorm. Air channels zorgen voor extra ventilatie bij de voetzool en door de hydrofiele afwerking zijn de compressiesokken warmte- en vochtregulerend. De compressie in de sok bevordert de bloedcirculatie en houdt de voet en enkel stabiel. Het zorgt bovendien voor meer gevoel van zekerheid en coördinatie tijdens het fietsen.

Sneller herstel
Wielrenners die na het fietsen een aantal uur recovery kousen dragen, herstellen sneller en hebben de volgende dag minder spierpijn en kramp. De doorbloeding in de spieren wordt geoptimaliseerd en afvalstoffen verdwijnen hierdoor sneller uit de benen. En met goed herstelde benen kun je opnieuw een intensieve training of wedstrijd aan!

CEP Short Socks compressiesokken

  • Hawaiiblauw/roze
  • Hawaiiblauw/limegroen
  • Wit
  • Zwart/roze
  • Zwart
  • Zwart/limegroen

CEP Short Socks compressiesokken

kleur: Zwart/limegroen

  • Stabilisatie van je enkel en voet
  • Perfecte pasvorm voor ultiem comfort
  • Compressie op het midden van je voet

€ 19,90

Gebruik

  • Als warming-up voor je gaat fietsen
  • Tijdens trainingen
  • Tijdens wedstrijden
  • Herstel: 2 tot 6 uur na het fietsenaanhouden of zelfs mee slapen
  • Onderweg naar een wedstrijd en tijdens lange reizen

Voordelen

  • Intensiever en effectiever trainen
  • Meer zekerheid en betere coördinatie
  • Sneller herstel



Overzicht sporten